FAQ

Produkt

Vad är skalet gjort av?

Supertunna skal (V1): Skalet är gjort av Polypropen-plast (PP) och har en matt yta som ger ökat grepp.


Tunt skal (V2): Skalet är gjort av Polykarbonat-plast (PC) och har en matt yta som ger ett ökat grepp. 


Transparenta skal: Skalet är gjort av termoplastisk polyuretan (TPU) och har en mer gummerad yta än våra V1 och V2 skal. 


Övriga produkter som inte finns med ovan, vänligen gå in och läs mer på produktsidorna för respektive produkt. 

Fungerar skalen med trådlös laddning?

Ja, alla våra skal fungerar fint med trådlös laddning. 

Betalning

Vilka betalningssätt har Nudient?

Det finns flera olika sätt du kan välja att betala på, du väljer själv det betalsätt du önskar när du kommer till kassan. 


Nudient erbjuder följande betalsätt: 


· Visa 

· Mastercard 

· Klarna 

· PayPal 

· ApplePay 

Är det säkert att betala med kort?

Om du betalar med kort skickas dina kortuppgifter direkt till banken och kan inte läsas eller hämtas av någon annan än din bank. Nudient kan alltså inte se eller lagra några kortuppgifter utan de hanteras krypterat av vår betalleverantör.

Beställning och leverans

Hur vet jag om min beställning gick igenom?

När din beställning har gått igenom skickas en orderbekräftelse till den mejladress som du angav i din beställning. Har du inte erhållit en orderbekräftelse inom 24 timmar efter att din beställning genomförts, vänligen kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig. 


Glöm inte att titta i din skräppost. 

Kan jag göra ändringar i min beställning?

För att du ska få ditt paket så snabbt som möjligt hanteras vanligtvis din beställning omgående. När din beställning har hanterats har vi ingen möjlighet att göra några ändringar. 


Har någonting blivit fel i din beställning, vänligen kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig på bästa sätt!

Kan jag avbryta min order?

För att du ska få ditt paket så snabbt som möjligt hanteras vanligtvis din beställning omgående. När din beställning har hanterats har vi ingen möjlighet att göra några ändringar eller avbryta din order. 


Har någonting blivit fel i din beställning, vänligen kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig på bästa sätt!

Vad kostar frakten?

Standardfrakt: 19 kr för leverans i hela Europa.

Vart levererar ni?

Vi levererar till hela Europa. Våra paket skickas från vårt centrallager Habo i Sverige.

Vilka leveransmetoder erbjuder ni?

Med vår standardfrakt skickas paketet med våra lokala logistikpartners i ditt land. 


Sverige: Postnord 

Belgien: Bpost 

Danmark: Postnord 

Finland: Posti 

Frankrike: La Poste 

Nederländerna: PostNL 

Norge: Posten 

Tyskland: Deutsche Post 

United Kingdom: Royal Post 

Österrike: Österreichische post AG 


Paketet skickas till den leveransadress som du angav i din beställning.

Hur lång är leveranstiden?

Vi strävar efter att du ska få din beställning så fort som möjligt. 


Vanligtvis skickas ditt paket från vårt lager inom 24 timmar efter att du har gjort din beställning. Förutsatt att din produkt finns i lager/ej är en förbeställning. Du får en automatisk leveransbekräftelse så fort ditt paket har lämnat vårt lager. 


Därefter tar det vanligtvis mellan 1-4 arbetsdagar att leverera ditt paket direkt ner i din brevlåda. Tänk på att ditt namn finns på brevlådan/dörren så att ditt paket kan delas ut. 


Observera att leveranstiden endast är en uppskattning och det kan förekomma avvikelser. Detta gäller särskilt under kampanjer och helgdagar. Detta är inget som Nudient eller dess leveranspartner kan påverka. 


Paket transporteras inte under helger och helgdagar. 

Kan jag spåra min leverans?

Då vi skickar våra paket som varubrev direkt ner i din brevlåda kan du inte spåra din leverans. 


Om du inte får ditt skal inom 10 arbetsdagar så är du välkommen att höra av dig så hjälper vi dig. 

Mitt paket har inte kommit inom 10 arbetsdagar?

Våra ordrar levereras direkt till din brevlåda, vilket innebär:

 

Steg 1) Börja med att säkerställa att din adress är samma som den adress du angav på din order.  


Steg 2) Står du skriven på adressen och ditt namn finns på brevlådan? Om du inte gör det så måste du ange C/O, eller sätt upp en lapp med ditt namn på brevlådan, annars hittar inte Posten din brevlåda och kan således inte leverera ditt paket. Läs mer på Poststyrelsens hemsida: http://arkiv.pts.se/sv/Bransch/Post/CO-adresser/ 


Steg 3) Om all information i din beställning stämmer och du fortfarande inte har fått ditt paket inom 10 arbetsdagar är du välkommen att höra av dig till vår kundtjänst så hjälper vid dig. 

Mitt paket saknar varor?

Om det är någon del av din order som saknas på lager kan det vara så att vi har skickat den andra/de andra artiklarna i din beställning så du slipper vänta. 


Om detta inte är fallet är vi hemskt ledsna om det har blivit fel! 


 Vänligen kontrollera din orderbekräftelse för att se vad som saknas och kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig. 

Mitt paket har skadade varor?

Det är viktigt att du som kund noga undersöker dina produkter när du har tagit emot ditt paket. Om det är någon produkt i ditt paket som är trasigt eller skadat när du erhåller din leverans vänligen kontakta vår kundtjänst omgående. Ange ordernummer och bifoga bild på den skadade produkten. 


Vi är hemskt ledsna för detta och hjälper dig på bästa sätt! 

Moms, skatter & tull?

Våra kunder som bor i ett EU-land behöver inte betala importskatter eller tullkostnader. Dessa kostnader inkluderas i det slutliga priset. Kunder som bor utanför EU kan komma att behöva betala moms och tull. Om detta sker vänligen kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Rabattkoder?

Det går endast att nyttja en rabattkod per köptillfälle. Rabattkoder gäller inte på REA-varor eller kampanjer.Din rabattkod kan du enkelt lägga till i kassan.

Byte & retur 

Vilka villkor gäller för byte och retur?

Du har rätt att byta eller returnera en/alla produkter som du har köpt direkt från vår webbplats inom 30 dagar efter att du mottog produkten. 


Produkten ska uppfylla följande krav: 

· Vara i samma nyskick som när den mottogs. 

· Produkten ska ligga i sin originalförpackning med intakta etiketter och skyddande klistermärken. 

· Retur ska ske till vårt lager i Habo, Sverige. 

· Ett byte kan endast göras mot en produkt av samma eller lägre värde. Om du vill byta till en dyrare produkt måste en retur göras och vi kommer utfärda  en full återbetalning. Efter detta kan du om du önskar lägga en ny beställning för rätt produkt. 


Vid återbetalning görs en återbetalning av det betalade priset. Om din vara är köpt till kampanjpris är det det priset som du betalade för varan som återbetalas. 


Produkter köpta hos en återförsäljare kan du inte byta eller reklamera hos oss. Vi ber dig istället att kontakta din återförsäljare gällande ditt ärende.

Hur gör jag ett byte?

Vi erbjuder mer än gärna byten om din produkt är i nyskick och ligger i sin originalförpackning. Förpackningen måste vara intakt med klistermärken och etiketter (öppnade förpackningar för att titta på produkten är ganska okej).Bytet måste göras inom 30 dagar från beställning. 


Vi accepterar dessvärre inte byten av använda skal och skärmskydd. 


Om du vill göra ett byte, följ nedanstående anvisningar: 

· Lägg en lapp i paketet med För- och efternamn samt ordernummer. 

· Använd samma kuvert/påse som ditt paket kom i. Stryk över ditt eget namn och adress. 

· Skriv “Åter till avsändare” på paketet. 

· Posta i en av Postens brevlådor. 


Du måste kontakta vår kundtjänst för att meddela om ditt byte så att vi kan registrera ditt ärende och lägga en ny order till dig. Vänligen specificera vilken/vilka produkter du har returnerat till oss och vilken produkt du önskar istället. 


Så fort vi har registrerat ditt ärende kan vi lägga en ny order till dig. 


Är det så att vi inte har den önskade vara du vill byta till kan vi erbjuda en likvärdig produkt eller göra en återbetalning.

Hur gör jag en retur?

Vi erbjuder mer än gärna returer om din produkt är i nyskick och ligger i sin originalförpackning. Förpackningen måste vara intakt med klistermärken och etiketter (öppnade förpackningar för att titta på produkten är ganska okej).Returen måste göras inom 30 dagar från beställning. 


Vi accepterar dessvärre inte returer av använda skal och skärmskydd. 


Om du vill göra en retur, följ nedanstående anvisningar: 

· Lägg en lapp i paketet med För- och efternamn samt ordernummer. 

· Använd samma kuvert/påse som ditt paket kom i. Stryk över ditt eget namn och adress. 

· Skriv “Åter till avsändare” på paketet. 

· Posta i en av Postens brevlådor. 


Du måste kontakta vår kundtjänst att meddela om din retur så att vi kan registrera ett returärende och göra en återbetalning. Vänligen specificera vilken/vilka produkter du har returnerat till oss. 


Så fort vi har registrerat ditt ärende kan vi påbörja en återbetalning till dig. Återbetalningen sker till samma betalmetod som användes vid köpet. 

Hur gör ni en återbetalning av min retur?

När du har meddelat vår kundtjänst att du har returnerat ditt paket skapar vi ett returärende. När vi mottagit din retur och kontrollerat att din produkt uppfyller våra returvillkor gör vi en återbetalning till dig. Återbetalningen sker till samma betalmetod som du använde när du gjorde ditt köp.Har du betalat med Klarna faktura, vänligen kontakta Klarna för att få fakturan pausad medan du väntar på att din retur ska bli godkänd. Du kan också välja att betala din faktura så gör vi en återbetalning så fort ditt returärende är klart. 


Har du returnerat din vara och meddelat vår kundtjänst om din retur och fått detta bekräftat men fortfarande inte erhållit din återbetalning inom 14 dagar, vänligen kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig. 

Garanti & reklamation

Garantivillkor

Nudient-garantin gäller i 1 år från inköpsdatum. Garantin täcker eventuella tillverkningsfel på produkten vilket omfattar passform, bindemedel och sömmar. Denna garanti täcker enbart själva produkten, inga telefoner. 


Om ett garantiärende uppstår kontakta oss via vår kundtjänst och ange adress, ordernummer och en detaljerad beskrivning av ärendet. Bifoga även bilder som visar problemet så kan vi snabbare göra en bedömning av ditt ärende. Om din produkt omfattas av vår garanti berättigar det kunden till en motsvarande produkt. 


Observera att ersättning inte kommer att ske i de fall då produkten inte omfattas av vår garanti. 

Nudient-garantin täcker inte

Garantin från Nudient täcker inte: 

· Fel eller skador som orsakats av felaktig användning/slarv (slag, bucklor, krosskador, tappade produkter etc.) eller olyckor. 

· Estetiska förändringar, defekter och skador som sker under normalt slitage och åldrande (mindre repor, slitage, formförändring eller flagnande färg etc.). · Installationsfel vilket innefattar bubblor, damm och sprickor. 

· Defekter och skador på grund av förlust, stöld, brand, vatten, naturkatastrof, extrem kyla eller extrem värme. 

· Underlåtenhet att följa skötselråd kan ogiltigförklara garantin. 

· Garantin täcker enbart själva produkten, inga telefonen täcks av garantin. 


Produkter köpta hos en återförsäljare kan du inte byta eller reklamera hos oss. 

Vi ber dig istället att kontakta din återförsäljare gällande ditt ärende. 

Hur reklamerar jag en produkt?

Först ber vi dig läsa igenom våra garantivillkor för att säkerställa att din produkt omfattas av vår garanti. Om du anser att din produkt omfattas av vår garanti och vill reklamera denna ber vi dig att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.


Vänligen ange följande information för ditt reklamationsärende: 


· För- och efternamn. 

· Ordernummer samt vilken artikel det gäller. 

· Förklaring av felet 

· Bild som visar felet 


Produkter köpta hos en återförsäljare kan du inte byta eller reklamera hos oss. Vi ber dig istället att kontakta din återförsäljare gällande ditt ärende.

Annat

Hur recenserar jag ett skal?

Efter 14 dagar så får du ett mail där du kan ge betyg och en kommentar.

Kontakt för pressförfrågningar?

Kontakta oss på info@nudient.com

Kan jag besöka er på ert kontor?

Hur trevligt det än hade varit så måste vi dessvärre säga nej. Vi ger dock mer än gärna tips på andra trevliga ställen att besöka.

Kundtjänst